در یکی از روزهای ماه مهر، آموزگار از بچهها خواست در گروههای خود قرار بگیرند. سپس به آنها گفت: «دانشآموزان عزیز، بگویید چگونه میتوان میتوانیم پاسخ پرسشهای خود را پیدا کنیم؟»
بچهها پیشنهاد خود را روی برگهای نوشتند. نمایندهی هر گروه آن را با صدای بلند خواند. گروهها به رایانه، کتابها، مجلهها و افراد دانا اشاره کرده بودند.
آموزگار از دانشآموزان تشکر کرد و گفت: «آیا همهی نوشتهها در رایانه، کتابها و مجلهها برای شما مفید است؟»
نمایندهی گروه اول گفت: «خیر، بهتر است کتابها و مجلههای ویژهی خودمان را بخوانیم.»
نمایندهی گروه دیگر گفت:«در آخر کتاب فارسی، نام کتابهای مناسبی نوشته شده است که ما میتوانیم آنها را بخوانیم.»
آموزگار گفت: «کتابِ خوب، مانندِ دوستِ خوب است که میتواند به ما خیلی کمک کند.»
نمایندهی یکی از گروهها گفت: «کتاب خوب را هم مانند دوست، پس از همفکری و مشورت با بزرگترها انتخاب میکنیم.»
آموزگار گفت: «آفرین بر شما که خوب فکر میکنید و به درستی پاسخ میدهید. حالا فکر کنید چگونه میتوانیم یک کتابخانهی کوچک در کلاس داشته باشیم.
متن بالا بخشی از درس کتابخانه ما کلاس دوم دبستان میباشد که با هم مطالعه نمودیم. دانشآموزان مدرسه رویش به مناسبت فراگرفتن این درس تصمیم گرفتند تا از کتابخانه مدرسه، بازدید نمایند. کتابخانهای که در آن کتابها و مجلات مختلف با موضوعات مذهبی، داستانی، اجتماعی، فرهنگی، کودکانه و ماجراجویانه وجود دارد.
دانشآموزان ضمن بازدید از کتابخانه و آشنایی با بخشی از کتابهای موجود در آن، به مطالعه آنان پرداختند. همچنین با دقت و تمرکز فراوان به داستانهایی که آموزگار مهربانشان برای آنها میخواند، گوش فرامیدادند.

کودکستانودبستانپسرانهرویش
خانوادهای؛ همدلهمراه و پیشرو
مهرماه ۱۴۰۴
برای مشاهده ی تصاویر بیشتر به بخش<خلاقیت در تدریس> گالری وبسایت رویش مراجعه نمایید.